Blogerji pod nadzorom

Ameriška Federal Trade Commission, ki je nekaj med tržnim inšpektoratom in društvom za varstvo potrošnikov, si prizadeva za blogerje, ki prejemajo plačila ali darila, vzpostaviti enake pogoje kot za novinarje. Mnogi blogerji namreč prejemajo darila ali celo naposredna plačila za članke, v katerih promovirajo izdelke svojega sponzorja, pri tem pa niso, tako kot novinarji, zavezani k objektivnemu poročanju.

 

Konec poletja naj bi bile sprejete nove smernice, po katerih lahko komisija kaznuje tako blogerje, kot podjetja, ki jih sponzorirajo za kakršnekoli napačne informacije, ki bi utegnile zavajati kupce. Slednji se namreč pogosto za mnenja o izdelkih obračajo naČiščenje blogsfere splet, kar so mnoga podjetja že ugotovila in s pridom izkoriščajo to oglaševalsko nišo. Eden prvih znanih primerov, ki je spodbudil tovrstna dejanja je bil, ko je Mikrosoft pred leti nekaj deset blogerjem podaril prenosnike Apacer s prednaloženim operacijskim sistemom Vista.

Rich Cleland, pomočnik direktorja FTC za oglaševalske prakse meni, da bi kupec moral vedeti, kašno finančno motivacijo je imel bloger, ko je napisal svoje “neodvisno” mnenje. Prisotost oglasa ali povezava na stran prodajalca bo dovolj za podrobnejši nadzor s strani FTC.

Prvi primer poskusa sistematskega nadzora blogerjev pa je seveda dvignil veliko prahu. Čeprav ni jasno, kako bo nadzor potekal pri nekaj miljonih blogov, se blogerji počutijo ogrožene. Če bo naprimer mati, ki piše blog o prvih korakih svojega dojenčka pretirano hvalila neko knjigo o negi dojenčka, zraven pa še dodala link za nakup knjige na Amazon.com bo teoretično že zapadla pod okrilje nadzora FTC.

Ravno zaradi tega so mnogi mnenja, da regulacije, ki ureja klasično novinarstvo ni žvljensko kar aplicirati na blogosfero ampak je potrebno bloge obravnavati specifično in zanje sprejeti nova pravila.

Vir: CNet in AP

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.