Prva tožba zaradi klikanja

Kdo drug kot Micro$oft, je sprožil prvo odškodninsko tožbo zaradi goljufivega klikanja na oglase. Zahtevana odškodnina ni nič kaj skromna: 750.000$

Vendar zgodba ni tako preprosta. Ni šlo namreč za klike na oglase lastne strani, temveč za klike na oglase konkurence.

 

Zgodbo t.i.Klik na klik pay per click oglaševanja poznamo. Na spletno stran postaviš oglasno kodo in oglaševalska agencija ti za vsak “pravilen” klik odšteje nekaj nesramno drobnih centov, oglaševalcem pa jih zaračuna precej več. Seveda je prva stvar, ki ti pride na misel, klikanje na lastne oglase in seveda to agencija prav dobro ve, zaradi česar ti izplača samo “pravilne” klike. Vendar se da goljufive klike generirat tudi tako, da jih ne odkrijejo (zlahka), vprašanje je le, kako daleč si se pripravljen spustit v to igrico. V končni fazi imajo vse možnosti za zmago oni, kajti forenzične metode za sledenje klikom so dovolj napredne, da je v primeru sodne preiskave možno izslediti praktično vsak klik. Mora pa biti v igri dovolj denarja, da se to splača.

V primeru omenjene tožbe je šlo tako za klike na oglase na lastni strani, kot tudi za klikanje na oglase konkurence, z namenom čim prej iztrošiti njihov oglaševalski budget. Tožena stranka, neki gospod Lam, je prejemal plačilo zavarovalnih agencij za to, da je s kliki preko proxy strežnikov izčrpoval oglaševalske budgete nekaterih večjih konkurenčnih oglaševalskih agencij. Na ta način naj bi zaslužil kar 250.000$ Poleg tega pa je klikal tudi na oglase na lastni strani, optimizirani za ključne besede Word of Warcraft (priljubljena spletna igra).

Vse kaže, da so ga dobili ravno zaradi podobnosti v vzorcu klikanja na obe, na videz povsem nepovezani stvari. Preiskovalci so namreč ugotovili, da vsi kliki , čeravno navidezno z najrazličnejših računalnikov, prihajajo z dveh proxy strežnikov.

Pri Micro$oftu pravijo, da je podobnih goljufij precej, sodne prakse pa skoraj nič. “V teoriji je možno spremeniti ekonomiko kaznjivega dejanja tako, da ga s tožbo podražiš”, je izjavil splošni svetovalec Micro$ofta, Tim Cranton.

Vir: New York Times

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.