E.-E. Schmitt: Evangelij po Pilatu

V Svetopisemskem kanonu so štirje evangeliji. V resnici jih je veliko več. Evangelije ki niso kanonizirani, imenujemo apokrifne. To pa še ne pomeni, da so kaj manj bliže resnici od kanoniziranih. Eno stvar pa imajo vsi evangeliji skupno: vsi so bili napisani več let po Kristusovem križanju. Vsi evangeliji so torej interpretacija dogodkov na osnovi govoric in pričevanj. Tako Evangelij po Pilatu ne odstopa bistveno od drugih apokrifnih evangelijev…

E.-E. Schmitt interpretira dogodke na osnovi svetopisemskih besedil, apokrifnih spisov, pričevanj, arheoloških odkritij, domnev in legend, ki so nam dosegljivi danes, skoraj 2000 let po dogodkih, ki jih opisuje. Vse skupaj položi pod pero Pontiusu Pilatu, ki piše pisma svojemu bratu v Rim. Toda to ni vse. Zgodba se namreč začne že veliko prej, v Jezusovem otroštvu. Ta del zgodbe nam pripoveduje kar Ješua sam, ko se spopada s smrtnim strahom na Oljčni gori. Tako spoznamo Ješuo otroka, ki si, kot vsak otrok, domišlja vsemogoče do dne, ko mu sredi belega dne pristanek na trdnih tleh pokaže, da je marsikaj samo sanjal, ali pa si domišljal. Od tistega dne dvomi. Skozi vso pripoved je Ješua predvsem človek, ki ga mučijo dvomi o vsem kar počenja in na smrt se obsodi sam… Avtorju je uspelo napisati zgodbo, ki jo že vsi dobro poznamo, na nov način. Njegova interpretacija dogodkov se prepleta skozi obe zgodbi in le redko imamo občutek, da je njegov namen, da bi nas prepričal. Vseskozi gre za dober in, ne glede na to, da razplet poznamo, napet roman, ki se bere na dušek. Sprašujemo se: bo Pilatu uspelo najti “zločinca”, ki je tako prepričljivo zaigral vstajenje? Na trenutke imamo celo občutek da beremo zgodbo s pod prstov izurjenega pisca kriminalk. Kdor pa se v zgodbo poglobi s filozofskega stališča, ta prejme pravo poslastico, pravo sadno solato različnih filozofskih stališč in nazorov, ki jih lahko uživa po lastnem okusu. Avtor, tako kot Bog, nam pušča svobodo odločitve: kakršno filozofijo bomo izbrali, tako bomo živeli. Morda bodo bolj zvesti privrženci kanoniziranih krščanskih verskih besedil tu pa tam protestirali, toda branje je zanimivo prav za vse, tako za tiste, ki jih tematika zanima, kot tudi za tiste, ki bi radi prebrali predvsem dobro zgodbo in napet roman.